“02” березня 2015 року Верховна Рада України прийняла за основу проект Закону України № 2212 від “23” лютого 2015 року  «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» (надалі —  Закон). Даним нормативно-правовим актом внесено певні зміни до окремих положень цілого ряду законів України зокрема в тих частинах, які стосуються порядку виплат пенсій працюючим пенсіонерам та виплат пенсій за віком на пільгових умовах, і за вислугу років.

Одним із нововведень стало обмеження виплати пенсій працюючим пенсіонерам, на період з “01” квітня 2015 року по “01” січня 2016 року, у розмірі 85%, але не менше прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність (1423  гривень). Зокрема, статтю 47 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003 № 1058-IV доповнено наступним чином:

«У період роботи на посадах, які дають право на призначення пенсії або щомісячного довічного грошового утримання у порядку та на умовах, передбачених Законами України “Про статус народного депутата України”, “Про державну службу”, “Про прокуратуру”, “Про судоустрій і статус суддів”, пенсії/щомісячне довічне грошове утримання, призначені відповідно до законодавства, не виплачуються. У період роботи на інших посадах/роботах пенсії/щомісячне довічне грошове утримання, призначені відповідно до законодавства, виплачуються в розмірі 85 відсотків призначеного розміру, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність. Після звільнення з роботи пенсії/щомісячне довічне грошове утримання виплачуються у розмірі, обчисленому відповідно до законодавства.»

Як бачимо з вищенаведеного, даною частиною статті 47 також передбачено припинення виплат спеціальних пенсій ( у період роботи на відповідних посадах)  народним депутатам, державним службовцям, та прирівняним до них особам, суддям, прокурорам та іншим особам, на яких поширюється дія законів, зазначених у статті 47 в новій редакції. Таким чином, особи, які зазначені вище можуть тепер отримувати або заробітну плату, або пенсію. Проте, у період роботи на інших посадах/роботах пенсія, таким особам призначається за загальним правилом, а саме у розмірі  85 відсотків розміру призначеної пенсії, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність.

Статтею 47 в новій редакцій також встановлено, що “після звільнення з роботи пенсії/щомісячне довічне грошове утримання виплачуються у розмірі, обчисленому відповідно до законодавства”. Мабуть, в даному випадку було би більш доцільно уточнити, що їх виплата буде виплачуватись у розмірі 100% від встановленого розміру пенсії на час її призначення.

Звертаємо увагу, що обмеження щодо виплат пенсій не буде поширюватись на осіб, які займають посади державних службовців в Міністерстві оборони України, Збройних Силах України, інших військових формуваннях та правоохоронних органах та безпосередньо виконують функції із забезпечення обороноздатності держави та пенсії яким призначено відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Ще одним нововведенням стало поетапне підвищення на 5 років пільгового пенсійного віку для жінок, а також підвищення на 5 років страхового, а по окремих професіях і спеціального стажу для осіб, які мають право на пенсії за роботу в шкідливих та особливо шкідливих умовах праці та на пенсії за вислугу років.

 

Більш детально з этапами підвищення пенсійного віку та страхового стажу можна буде ознайомитись в новій редакції  ст. 13 “Пенсії за віком на пільгових умовах”  Закону України “Про пенсійне забезпечення“ від 05.11.1991 № 1788-XII.

Зокрема, страховий стаж для жінок та чоловіків,  пільговий пенсійний вік для жінок, буде підвищено на 5 років для всіх працівників шкідливих професій списків №1 та №2  виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваних Кабінетом Міністрів України. (http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/36-2003-%D0%BF ). Для чоловіків страховий стаж буде збільшуватись з моменту прийняття Закону, а для жінок буде перехідний період на протязі     5,5 років.

Варто також зазначити, що змінено також порядок обчислення всіх пенсій.  Замість чинної норми, де застосовується середня заробітна плата в Україні за три календарні роки, що передують року звернення за призначенням пенсії, відтепер обчислення всіх пенсій буде застосовуватись середня заробітна плата в Україні, з якої сплачено страхові внески, за 2012, 2013, 2014 роки. Таке нововведення може призвести до того, розмір пенсії буде значно занижений, оскільки громадяни будуть позбавлені права використати в повному обсязі права на отримання пенсії із заробітної плати, з якої було сплачено страхові внески.

Таким чином, хоча такі нововедення можливо і поповнять стан бюджету Пенсійного Фонду України, проте позитивний вплив на фінансовий стан пенсіонерів навряд чи принесуть.

149 комментариев on Зміни до пенсійного законодавства (березень 2015)

  1. Таня:

    Якщо в сімї є дитина інвалід і отримується допомога на дитину,чи може сімя придбати квартиру.Чи не вплине це на отримання допомоги?

    Відповідь: порадимо ознайомитися зі статтею

  2. Іван:

    Чи є якісь соціальні пільги для на рахування податків учасника ато які після демобілізації повернувся до попередньої роботи

    Відповідь: пільги до податків в цілому не застосовуються. Але на сайті повний перелік вказан

  3. Сергій:

    Доброго дня. Я вже звертався до Вас з питанням про перехід на пенсію по втраті годувальника. Мені відповіли, що така пенсія існує. Але сьогодні я знову прийшов до управління пенсійного фонду за місцем проживання, та мені знову відмовили, мотивуючи, що з квітня 2015 р. прийнятий закон про скасування переходу на державну пенсію особі, що втратила годувальника, що це спец.пенсія. Як тепер бути? Це виходить, що поки людина була жива, вона отримувала пенсію держваного службовця,її не змінювали і не скасовували, а як людини не стало, то вдова (пенсіонерка) не може перейти на його пенсію? Як це зрозуміти? Якщо можна, дайте обгрунтовану відповідь.

    Відповідь: для обгрунтування відповіді та її аналізу, необхідно бачити документи. Зверніться за очною фаховою допомогою

  4. оксана:

    якщо працюючий працівник прокуратури і отримує державну та соціальну матеріальну допомогу (нараховує УПСЗН)»інвалід дитинства 3 групи», чи зберігається право на дані виплати? якщо ні,то з якого моменту мали припинити виплати?

    Відповідь: ні, з дати офіційного працевлаштування

  5. Лілія:

    подскажите пожалуста в каком законе это можно посмотреть??

    Відповідь: посилання на Закони в статті

  6. Лілія:

    Але ж коли я по догляду за дитиною, я не отримую від роботи нічого??? чому на весь час перебування в декреті???

    Відповідь: такі положення закону. Пенсія зупиняється не в залежності вашого доході від роботи, а від самого факту обіймання вами посади. Ви ж рахуєтесь на посаді, але у декреті.

  7. Лілія:

    Я держслужбовець, була в декретній відпустці. 2 вересня вийшла на роботу та з 3 жовтня пішла в декрет(лікарняне), отримую пенсію по інвалідності 3 група з дитинства. На який період мені призупиняють виплату пенсії??

    Відповідь: на весь час перебування на держ.службі.Коли ви будете у декрет.відпустці-ви також рахуєтесь на держ.службі

  8. Юрьевич:

    Працюючим на даний час працівникам органів прокуратури-інвалідам дитинства 3 групи припинено виплати пенсій по інвалідності?

    Відповідь: так, на весь 2016 рік

  9. Олена:

    Посадовій особі місцевого самоврядування інваліду ІІІ групи Пенсійний фонд не припиняв виплату пенсії по інвалідності з квітня 2015 року до лютого 2016 року включно, а зараз вимагає повернення коштів за весь цей час. Місце роботи не змінювалося. Чи правомірні дії Пенсійного фонду?

    Відповідь: якщо вони виплачували, і забули про припинення, і сам пенсіонер не скривав обставину про роботу-кошти набуті на законній підставі, і відповідно до ст. 1212 ЦКУ не підлягають повернення. Тобто якщо пенсіонер не хоче повертати-він може їх не повертати

Добавить комментарий