“02” березня 2015 року Верховна Рада України прийняла за основу проект Закону України № 2212 від “23” лютого 2015 року  «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» (надалі —  Закон). Даним нормативно-правовим актом внесено певні зміни до окремих положень цілого ряду законів України зокрема в тих частинах, які стосуються порядку виплат пенсій працюючим пенсіонерам та виплат пенсій за віком на пільгових умовах, і за вислугу років.

Одним із нововведень стало обмеження виплати пенсій працюючим пенсіонерам, на період з “01” квітня 2015 року по “01” січня 2016 року, у розмірі 85%, але не менше прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність (1423  гривень). Зокрема, статтю 47 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003 № 1058-IV доповнено наступним чином:

«У період роботи на посадах, які дають право на призначення пенсії або щомісячного довічного грошового утримання у порядку та на умовах, передбачених Законами України “Про статус народного депутата України”, “Про державну службу”, “Про прокуратуру”, “Про судоустрій і статус суддів”, пенсії/щомісячне довічне грошове утримання, призначені відповідно до законодавства, не виплачуються. У період роботи на інших посадах/роботах пенсії/щомісячне довічне грошове утримання, призначені відповідно до законодавства, виплачуються в розмірі 85 відсотків призначеного розміру, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність. Після звільнення з роботи пенсії/щомісячне довічне грошове утримання виплачуються у розмірі, обчисленому відповідно до законодавства.»

Як бачимо з вищенаведеного, даною частиною статті 47 також передбачено припинення виплат спеціальних пенсій ( у період роботи на відповідних посадах)  народним депутатам, державним службовцям, та прирівняним до них особам, суддям, прокурорам та іншим особам, на яких поширюється дія законів, зазначених у статті 47 в новій редакції. Таким чином, особи, які зазначені вище можуть тепер отримувати або заробітну плату, або пенсію. Проте, у період роботи на інших посадах/роботах пенсія, таким особам призначається за загальним правилом, а саме у розмірі  85 відсотків розміру призначеної пенсії, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність.

Статтею 47 в новій редакцій також встановлено, що “після звільнення з роботи пенсії/щомісячне довічне грошове утримання виплачуються у розмірі, обчисленому відповідно до законодавства”. Мабуть, в даному випадку було би більш доцільно уточнити, що їх виплата буде виплачуватись у розмірі 100% від встановленого розміру пенсії на час її призначення.

Звертаємо увагу, що обмеження щодо виплат пенсій не буде поширюватись на осіб, які займають посади державних службовців в Міністерстві оборони України, Збройних Силах України, інших військових формуваннях та правоохоронних органах та безпосередньо виконують функції із забезпечення обороноздатності держави та пенсії яким призначено відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Ще одним нововведенням стало поетапне підвищення на 5 років пільгового пенсійного віку для жінок, а також підвищення на 5 років страхового, а по окремих професіях і спеціального стажу для осіб, які мають право на пенсії за роботу в шкідливих та особливо шкідливих умовах праці та на пенсії за вислугу років.

 

Більш детально з этапами підвищення пенсійного віку та страхового стажу можна буде ознайомитись в новій редакції  ст. 13 “Пенсії за віком на пільгових умовах”  Закону України “Про пенсійне забезпечення“ від 05.11.1991 № 1788-XII.

Зокрема, страховий стаж для жінок та чоловіків,  пільговий пенсійний вік для жінок, буде підвищено на 5 років для всіх працівників шкідливих професій списків №1 та №2  виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваних Кабінетом Міністрів України. (http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/36-2003-%D0%BF ). Для чоловіків страховий стаж буде збільшуватись з моменту прийняття Закону, а для жінок буде перехідний період на протязі     5,5 років.

Варто також зазначити, що змінено також порядок обчислення всіх пенсій.  Замість чинної норми, де застосовується середня заробітна плата в Україні за три календарні роки, що передують року звернення за призначенням пенсії, відтепер обчислення всіх пенсій буде застосовуватись середня заробітна плата в Україні, з якої сплачено страхові внески, за 2012, 2013, 2014 роки. Таке нововведення може призвести до того, розмір пенсії буде значно занижений, оскільки громадяни будуть позбавлені права використати в повному обсязі права на отримання пенсії із заробітної плати, з якої було сплачено страхові внески.

Таким чином, хоча такі нововедення можливо і поповнять стан бюджету Пенсійного Фонду України, проте позитивний вплив на фінансовий стан пенсіонерів навряд чи принесуть.

149 комментариев on Зміни до пенсійного законодавства (березень 2015)

  1. я:

    добрий день. скажіть будь ласка чи є інформація-буде поновлено виплату пенсій держслужбовцям-інвалідам 3 групи з 2016 року чи ні?

    Відповідь: наразі такого закону не прийняли. Але напевно чи точно -буде пенсія чи ні, сказати не можемо.

  2. Віталій:

    Доброго дня. Скажіть, будь ласка, на минулому тижні в Інтернеті з’явилась інформація про те, що з 01 січня 2016 року для виходу на пільгову пенсію (жінка — стаж медичної роботи 25.5 років)потрібно ще мати вік 50 років?
    Дякую за відповідь.

    Відповідь: в законопроектах таких змін не бачимо, не всій інформації в мережі інтернет варто довіряти

  3. Валентина:

    Доброго дня . Скажіть, будь ласка, чи планується поновити в 2016 році право виходу на пенсі. за 1,5 роки до її настання , якщо людина буде звільнена з роботи по скороченню.

    Відповідь: в законопроектах такого немає, а що планують законодавці-нам не відомо.

  4. Олена:

    Скажіть будь-ласка яка передбачена процедура закупівлі природ.газу

    Відповідь: передбачена ким? державою? в межах потреби для населення?

  5. Олена:

    В нас є державний акт тому інших документів не потрібно?

    Відповідь: для якої мети? Для купівлі-продажу потрібен кадастровий номер. окрім того, ваш акт ми не бачимо.

  6. Олена:

    До 01.01.2013 основним документом, який посвідчував права на землю був державний акт на право власності на земельну ділянку.
    З 01.01.2013 нова редакція Закону України «Про державну реєстрацію речових прав не нерухоме майно та їх обтяжень» передбачає, що право власності, серед іншого, на земельні ділянки посвідчує свідоцтво про право власності на нерухоме майно, головним завданням якого є підтвердження виникнення права власності при здійсненні державної реєстрації прав на нерухоме майно.

    Відповідь: Ознайомтесь з законом, який ви самі ж і процитували. І ви побачите на підставі чого видається свідоцтво, в яких випадках, і на які відносини розповсюджується. Наша відповідь незмінна при цьому.

  7. Олена:

    а згідно до змін законодавства хіба не свідоцтво

    Відповідь: правоустановчий документ має декілька форма, на зем.ділянку свідоцтва не має

  8. Олена:

    який документ посвідчує право власності на землю тепер??

    Відповідь: державний акт, договір купівлі-продажу, витяг з Держкомзему, в залежності від часу переходу права власності у вас на цю зем.ділянку

  9. иван:

    а ваша приймальня є у вінниці?

    Відповідь: повний перелік тут: http://helsinki.org.ua/index.php?r=1.3.2

  10. иван:

    а можна просто оціночне судження почути-чи не є ця норма дискримінаційною саме до інвалідів? можу сказати за себе-потребую постійного вживання ліків, на які і витрачав пенсію.
    і чим дерслужбовці відрізняються від інших бюджетників? чому пенсію не виплачують саме службовцям-а не усім бюджетникам чи скажімо ти у кого заробітна плата перевищує якийсь певний рівень.

    Відповідь: оціночне судження полягає в тому, що всі хто бажав звернутися до суду, і звертався в прйимальні УГСПЛ, всім була надана юридична допомога.

Добавить комментарий