На початку потрібно звернутися із письмовим запитом до управління праці та соціального населення відповідного регіону з вимогою здійснити виплати у розмірі визначеному у ЗУ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Потрібно також вказати, про рішення Конституційного суду від 22.05.2008 року щодо неконституційності змін до цього закону, які передбачали виключення конкретних розмірів допомог із закону.

Далі потрібно подати до суду позовну заяву щодо перерахунку розміру допомоги.

Позовні вимоги (для прикладу для інваліда війни 2 групи) можуть базуватись на таких законодавчих положеннях:

Відповідно до ст. 17-1 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», постанов КМУ від 11.04.02 р. № 486 та від 31.03.03 р. № 425, виплати щорічної одноразової  грошової допомоги до 5 травня здійснюються органами праці та соціального захисту населення.

В  порушення вимог ст. 12 ч. 5 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та ст. 3, 19 ч. 2 , 22 ч. 2 , 22 ч. 3, 64 ч. 1 Конституції України, призначена грошова допомога нараховувалась та виплачувалась мені  не повністю.

Відповідно до ч.5 ст.12 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”  щорічно до 5 травня учасникам бойових дій виплачується разова грошова допомога у розмірі, який визначається КМ України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України (в редакції закону від 22.05.2008 року зміну визнано неконституційною згідно з рішенням Конституційного суду).

Згідно ст. 13 того ж Закону, щорічно до 5 травня інвалідам війни виплачується разова грошова допомога у розмірах: інвалідам I групи — десять мінімальних пенсій за віком; II групи — вісім мінімальних пенсій за віком; III групи — сім мінімальних пенсій за віком.

Так, відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За ст.113 Конституції України КМ України у своїй діяльності керується Конституцією і Законами України, актами Президента України.

Потрібно зазначити, що виплачені мені суми одноразової грошової допомоги до 5 травня, не відповідають розмірам цієї допомоги, передбаченим Законом України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України , при вирішенні справи слід керуватися принципом законності , відповідно до якого органи державної влади , органи місцевого самоврядування , їхні посадові та службові особи зобов’язанні діяти лише на підставах , в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

У разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов’язковість якого надана ВР України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.

Отже, оскільки Закони України мають вищу юридичну силу над урядовими нормативними актами, то при вирішенні даного спору щодо визначення розміру щорічної допомоги до 5 травня підлягають застосуванню саме положення ст. 13 Закону “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”,  а не постановам КМ України.

В разі колізії між нормативно-правовими актами КМ України та Законами України застосуванню підлягають саме  положення Законів України, які є актами вищої юридичної сили.

Як вказано вище, при визначенні мені розміру даної допомоги застосовується мінімальна пенсія  за віком, як розрахункова величина.

За чинним законодавством розмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за правилами, передбаченими ч.1 ст.28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, іншого нормативно-правового акта, який би визначав цей розмір або встановлював інший розмір, немає.

А тому не повинно прийматися до уваги положення ч.3 ст.28 вищевказаного Закону, з якої випливає, що мінімальний розмір пенсії за віком, встановлений абзацом першим частини першої цієї статті, застосовується виключно для визначення розмірів пенсій, призначених згідно з цим Законом, оскільки наявність такої норми за відсутності іншого законодавчо визначеного  мінімального розміру пенсії за віком не є підставою для відмови в реалізації позивачем його права на одержання щорічної грошової допомоги в розмірах, передбачених Законом “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.

Безпідставними також є  посилання відповідача в письмових запереченнях на відсутність коштів щодо забезпечення виплати вказаної допомоги у розмірах, передбачених Законом, оскільки органи державної влади та місцевого самоврядування не можуть посилатися на відсутність коштів як на причину невиконання своїх  зобов’язань, а принцип верховенства права, закріплений в  Конституції України, означає, що якщо держава схвалила певну концепцію, то дії державних органів вважатимуться протиправними, якщо вони відступатимуть від такої політики.    (ЦЕ ПОЛОЖЕННЯ ПИШЕМО У ВИПАДКУ ЯКЩО УПРАВЛІННЯ ВИЗНАЧИЛО ВІДСУТНІСТЬ КОШТІВ, ЯК ПРИЧИНУ НЕВИПЛАТИ ЦІЄЇ ДОПОМОГИ)

Крім того, у рішеннях Конституційного Суду України, який неодноразово розглядав питання  щодо реалізації права громадян на соціальний захист, зазначалося, що пільги, компенсації, гарантії є видом соціальної допомоги і  складовою конституційного права громадян на достатній життєвий рівень, а тому звуження змісту та обсягу цього права не допускається.

Ці ж положення можуть застосовуватись із невеликими змінами (які стосуються розмірів допомог і положень законів де визначено їх право) і для перерахунку виплат учасникам бойових дій, інвалідам 1,3 груп та іншим особам, які мають право на цей вид допомоги відповідно до ЗУ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Також варто пам’ятати про те, що Кодекс адміністративного судочинства передбачає 6 місячний строк звернення до цього суду.

Tags: , , , ,

6 комментариев on На допомогу ветеранам (щорічна разова виплата до 5 травня) — 2011

  1. Олег:

    Скажіть будь ласка, чи є практика виплати даних коштів за рішенням суду?

    Відповідь: про таку не відомо

  2. Марина:

    Скажите пожалуйста, прежде чем идти подавать документы на помощь, нужно в банке открыть счет?

    Відповідь: не обовязково, можете через укрпошту

  3. Анна:

    Підкажіть, які є рішення у ВАСУ і ВСУ(эл. адреса), які стосуються пропуску строку звернення до суду з урахуванням вимог п.2 ст. 99 КАС України та ч.4 ст.17-1 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” — особи, які не отримали разової грошової допомоги до 5 травня, мають право звернутися за нею та отримати її до 30 вересня відповідного року, в якому здійснюється виплата допомоги.Спасибо.

    Відповідь: вся інформація по ції допомозі є в статті на сайті. За допомогою в пошуку судової практики-зверніться за фаховою очною допомогою

  4. Анна:

    Підкажіть, які є рішення у ВАСУ і ВСУ (адреса), які стосуються пропуску строку звернення до суду з урахуванням вимог п.2 ст. 99 КАС України та ч.4 ст.17-1 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” — особи, які не отримали разової грошової допомоги до 5 травня, мають право звернутися за нею та отримати її до 30 вересня відповідного року, в якому здійснюється виплата допомоги.Спасибо.

    Відповідь: вся інформація по ції допомозі є в статті на сайті. За допомогою в пошуку судової практики-зверніться за фаховою очною допомогою

  5. Валерий Анатольевич:

    Я пенсионер МО Украины, инвалид 2 гр.Куда мне обращаться по поводу неполных выплат к 5 мая?

    Відповідь: місцеві органи влади та УСЗ

  6. Скажите пожалуйста мой отец инвалид войны 3 группы, какая выплата на 5 мая положена ему и к кому в случае недоплаты обращаться..! зарание спасибо Вам..!

    Відповідь: зверніться до районного УПСЗ (совбесу)

Добавить комментарий